1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi
společností Regionální hospodářská komora Brno., se sídlem Výstaviště 569/3, 603 00 Brno
IČ 48907723 zapsané u Krajského soudu v Brně, Spisová značka 5227 A (dále také jako
„prodávající“ nebo „RHKB“) a spotřebitelem, tj. osobou vystupující mimo své
podnikání (dále jen „kupující“) plynoucí z kupní smlouvy.
1.2. K uzavření kupní smlouvy dochází prostřednictvím internetového portálu na adrese
rhkb.cz (dále jen „e-shop“) nebo prostřednictvím jiných prostředků komunikace
na dálku, zejména telefonicky nebo e-mailem.
1.3. Podmínky jiné, než uvedené v těchto OP je možné sjednat v kupní smlouvě, zejm. pomocí
prostředků uvedených v odstavci 1.2.
2. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
2.1. E-shop obsahuje služby a zboží (dále také „produkty“) nabízené k zakoupení, a to včetně
uvedení jednotlivých cen.
2.2. Mezi produkty podle předchozího odstavce se také řadí vzdělávací kurzy, semináře, workshopy,
podnikatelská setkání, networkingové akce a konference pořádané prodávajícím.
2.3. Kupující bere na vědomí, že kupní smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy objednávku
provedenou pomocí e-shopu prodávající potvrdí a vystaví kupujícímu zálohovou fakturu s konečnou
cenou.
2.4. Kupující souhlasí, že v případě objednání movitých věcí budou k celkové ceně
připočteny náklady na zabalení a dopravu věci do místa určeného kupujícím, případně
náklady na převzetí peněžní částky dopravcem. Způsob dopravy určuje prodávající.
2.5. Kupní smlouva je uzavřena v českém jazyce.
2.6. Tímto článkem není dotčena možnost kupujícího uzavřít kupní smlouvu individuálně
prostředky podle odstavce 1.2.
3. CENA PRODUKTŮ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1. Kupující bere na vědomí, že ceny produktů jsou uvedeny s DPH, bez dalších případných
zákonných poplatků.
3.2. Cenu produktů je možné uhradit následujícími způsoby:
a) Bezhotovostním převodem na účet prodávajícího č. 2602092001/2010 vedený u FIO Banky. Kupující je povinen uvést číslo faktury jako variabilní symbol.
b) Prostřednictvím online platební brány, která umožňuje platbu kartou (např. VISA, Mastercard) nebo online bankovní převod (tzv. „bankovní tlačítka“). Platební bránu provozuje společnost Comgate, a.s., Gočárova třída 1754/48b, 500 02 Hradec Králové, více informací je dostupných na https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana
3.3. Platební brána je provozována certifikovaným poskytovatelem (např. GoPay, ComGate) a
transakce probíhají výhradně přes zabezpečené šifrované spojení (HTTPS, TLS). Prodávající nemá
přístup k údajům o platební kartě a tyto údaje nijak neukládá.
3.4. Kupní smlouva je považována za uzavřenou okamžikem:
- potvrzení objednávky a vystavení faktury ze strany prodávajícího (u platby převodem),
- nebo potvrzením platby platební bránou (u online platby).
3.5. Splatnost faktury činí 7 kalendářních dnů od data jejího vystavení, není-li na faktuře uvedeno
jinak.
3.6. V případě nesprávné nebo neidentifikovatelné platby (např. chybějící variabilní symbol, nižší
částka) prodávající vyzve kupujícího k nápravě. Běh dodací lhůty nebo rezervace služby začíná až po přijetí správné platby. Pokud nebude správná platba provedena ani po výzvě do 5 pracovních dnů,
vyhrazuje si prodávající právo objednávku zrušit.
3.7. Ochrana osobních a platebních údajů je zajištěna v souladu s nařízením (EU) 2016/679 (GDPR).
Podrobnosti jsou uvedeny v dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů“ dostupném na webu
prodávajícího.
3.8. V případě, že kupující neobdrží potvrzení o přijetí platby nebo má podezření na chybnou platbu,
je povinen bezodkladně kontaktovat prodávajícího e-mailem na adrese . Prodávající
prověří transakci a do 5 pracovních dnů sdělí výsledek a návrh řešení (např. opětovné zaslání
potvrzení, vrácení duplicitní platby apod.).
4. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
4.1. Kupující je v souladu s § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku oprávněn odstoupit
od smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí služby/zboží.
4.2. V případě odstoupení od smlouvy podle odstavce 5.1. vrátí prodávající kupujícímu celou kupní
cenu včetně nákladů na dopravu produktů ke kupujícímu. Náklady na vrácení produktů nese kupující.
4.3. Kupující bere na vědomí, že v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je účast na
některé akci uvedené v odstavci 2.2., bude kupujícímu vrácena kupní cena snížena o storno poplatek
(v procentech z kupní ceny) v závislosti na počtu dní zbývajících do plnění služby, takto:
Počet dní před zahájením akce:
Počet dnů před zahájením kurzu | 14 dní a více | 3 – 14 dní | 1 – 2 dny | Nepřítomnost na akci * |
Výše stornopoplatku | 0% | 50% | 80% | 100% |
* Pokud se přihlášený účastník bez písemné omluvy a včasného odhlášení na akci nedostaví, účastnický
poplatek se nevrací. Přesun účastnického poplatku na jiný termín nebo akci není možný.
Na akci je možná účast náhradníka.
4.4. Případná změna termínu akce, změna přednášejících, místa konání či zrušení akce
z organizačních a provozních důvodů je vyhrazena. Účastník má v tomto případě právo na odstoupení
od smlouvy a v tomto případě se účastnický poplatek vrací v plné výši.
4.5. V případě nekonání akce vrací prodávající účastnický poplatek v plné výši.
5. ODPOVĚDNOST ZA VADY, ZÁRUKA
5.1. V případě koupě movitých věcí, poskytuje prodávající záruku v délce trvání 24 měsíců od
zakoupení věci.
5.2. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná služba/zboží je ve shodě s kupní smlouvou,
zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné
vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na
základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového
druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tom odpovídajícím množství, míře
nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc
obvykle používá.
5.3. V případě, že produkt nemá vlastnosti uvedené na e-shopu, v kupní smlouvě nebo neodpovídá popisu poskytnutému prodávajícím, má kupující právo uplatnit právo z vadného plnění (tj.
službu/zboží reklamovat).
5.4. Reklamovat službu/zboží může kupující e-mailem na , v sídle prodávajícího na
adrese uvedené na http://www.rhkb.cz/kontakt.
6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
6.1. Kupující souhlasí, že pro doručování písemností prodávajícím bude primárně využita jeho e-
mailová adresa poskytnutá při registraci v e-shopu.
6.2. Prodávající neodpovídá za zásahy třetích osob do e-shopu.
6.3. Ukáže-li se některé ustanovení OP jako neplné nebo neúčinné, bude nahrazeno ustanovením
právních předpisů významově shodným.
6.4. V případě oblastí neupravených těmito OP se použijí obecně závazné právní předpisy České
republiky, zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
V Brně 16. června 2025
Mgr. Čeněk Absolon, Ph.D.
ředitel